Wednesday, November 9, 2011

zedwantauzen

10/11/2011 - 1545


Kepala gua da kelam kabut, kepala gua da serabut!

Gua da jatuh hati sama ini moto, diri sendiri masa depan, make sure lu dapat moto ni sebijik. Sekarang ni lu belom keje lagi, duit pon makin menipis, wiken ni lu nak pegi turun kL pegi welly's dan nazabike kot, nak pegi tengok moto bagi lepas gian. Asalkan dapat pegang-pegang dan gesel-gesel pon jadila. Kerja! Mana kau?! Gua da serabut duduk rumah dengan takde duit ni. En. Rosli ni da gaya takda belas kasihan dah dekat akaun bank gua ni, membuatkan gua rasa lagi cepat nak berambus dari rumah ni. Penghuni rumah ni, gua rasa semua da macam takde mulut da nak berborak dengan gua kecuali ibunda gua. Mungkin sebab gua ni failure kot, ye lah, sorang tu bekas manager, sorang lagi bakal jadi doktor, gua ada apa? duit pon takda, awek takda, pangkat pon takda, mak bapak nak cerita kat kawan-kawan diorang pasal aku pon mungkin wujud perasaan malu.

"Eh, anak sulung awak tu kerja apa sekarang?" tanya jiran.

"Emmmm.. Dia tak kerja lagi." Kata ibunda.

"Oh yeke, teruknya makan duit mak bapak lagi. Dia tu hisap dadah ker? Ada masalah sosial ker? Dah la selalu keluar malam balik lambat.. bla bla bla? bla bla?" leter jiran tetangga.

Gua saspek, skrip-skrip macam ni pasti berlaku di kalangan rakan-rakan ibunda dan ayahanda gua. Gua dah tak heran dah sekarang, yang penting, gua dapat kerja, gua nak kumpul duit banyak-banyak. Sekarang ni, menda yang boleh buat ak waras lagi, solat, tengok series and layan movie. Semua ni gua boleh buat dalam bilik terperuk gua ni.

No comments:

Post a Comment